Writing Selves. From Diaries to Web Blogs
Hilfe
Du möchtest diesen Kurs bewerten?
Klicke dazu auf »Kurs bewerten« im Menu.
Es werden keine Bewertungen angezeigt?
Die Bewertungen des Kurses befinden sich im Tab »Bewertungen«. Dieser wird nur angezeigt, wenn Du dich als Nutzer registriert hast und eingeloggt bist.
Die Bewertungen der einzelnen Kriterien fehlen?
Du kannst zwischen dem Kurskommentar und den Bewertungen der einzelnen Kriterien wechseln, indem Du auf »Einzelbewertungen einblenden« klickst.
Was bedeutet Kurs belegen?
Du wirst über alle neuen Bewertungen oder Foreneinträge des Kurses per E-Mail informiert.
Du möchtest mit anderen über den Kurs diskutieren?
Klicke dazu auf das Tab »Forum« und schreib einen Beitrag.
Noch Fragen?
Dann wirf einen Blick in unsere FAQ oder schicke uns eine Nachricht über unser Kontaktformular.
Kursbeschreibung / -kommentar
The tradition of keeping diaries or journals goes back many centuries and is common in many cultures. With the rapid development in IT and communication technologies, this particular form of "life writing" has received a major boost in recent years. Whether we look at the sprawling of web-based blogs or online diaries, the evergrowing popularity of platforms such as facebook, studi-VZ or visual presentation of the self in channels such as youtube, the need to share with the wider world one's experiences of everyday life seems to be growing continuously in a world of growing geographical mobility and progressing "individualization" (Beck).
In this course, we will familiarise ourselves with the tradition of "writing selves" by studying a number of selected primary texts (diaries, journals, blogs) from the 17th century to the present day, alongside a theoretical introduction to the concept of "life writing".
Literatur
Students interested in taking this course should start reading the diary of Samuel Pepys (1660-1667), either in print or from the web: http://www.pepysdiary.com/ during the semester break. Other relevant texts will be introduced in the first session of the seminar